Friday, March 4, 2011

SAHABAT

Sahabat tuh ape? Kawan ape pulak? Sama je kan? Kenapa lah mesti nak pakai banyak bebenor bahasa berbunga. Meh sini saya nak habaq mai. Kawan adalah seseorang yang bersama dengan kita disaat senang je. Kawan ni mudah sangat nak dapat, ada kat mana2. Bila kita ade harta, pangkat, nama atau kelebihan makin ramai kawan yang datang nak dekat dengan kita. Agree? Katakan lah kita ada masalah, konfem KAWAN tersebut blah dengan kadar laju nak mampos. Tapi kalau dia yang nak mintak tolong dengan kita, dia akan persuade kite macam pijak gajah pon x mampos2. Hah! Penah tak berdepan dengan situasi tuh? Konfem penah kan.

Tapi, SAHABAT satu dalam seribu pon belum tentu dapat. Sahabat adalah orang yang sanggup menemani kita waktu kita susah ataupon senang. Bila kita perlukan seseorang untuk meluahkan,dia sentiasa ada untuk kita bukannya mengelak daripada jumpa kita.

Sahabat yang baik mengajak kita ke arah kebaikan bukannya ke lembah kehancuran. Sahabat yang baik juga sentiasa memahami dan tidak bersangka buruk terhadap kita. Sahabat yang baik adalah sahabat yang menegur semua salah kita, bukannya menyokong kesilapan tersebut. Itulah SAHABAT.

SAHABAT saya. Insyaallah :)




Semoga hubungan kami berkekalan dan diredhai Allah. Amin :)

Thank for reading and your time :)

2 comments:

  1. sahabat sejati bawa ke mati, insyallah.. bukan jiwa yang bawa bersama.. tapi doa dan keikhlasan hati.

    ReplyDelete