Wednesday, April 20, 2011

Aku lebih tahu

Aku Lebih Tahu - Mila

Ku tahu,
Kau bukan lawan untukku,
Sampai ku harus cemburu,
Fikirkan dirimuuu...

Bukan mahu, cuba dabik dada denganmu..
Siapa dia kasihku, aku lebih tahu....

Dalam cinta, harus saling percaya..
Dalam cinta, harus berani pasrah..
Dalam cinta, harus janganlah goyah,

Dalam cinta harus sejiwa, saling PERCAYA..

Dunia percintaan nih memang sangat indah, segalanya nampak sempurna tanpa cacat cela terhadap antara satu sama lain terutamanya di awal perhubungan. Tapi pada hakikatnya, CINTA jugak mampu membawa kepada kemudaratan. 

Bukan semua yang kita impikan akan jadi kenyataan, tapi tak ada apa yang mustahil selagi kita berusaha untuk menjadi yang terbaik dan untuk mendapatkan yang terbaik. Bukan semua perhubungan berakhir dengan kebahagiaan macam cerita fairy tale dolu2, cinderella lah, snow white lah, yang pasti ending ceritanya mesti mereka dapat cinta yang sejati. Putera raja pulok tuh, haih, nasib badan. Dah nama pon cerita dongeng, konfem tipu. hahaha :p

Cuba hayati lirik lagu kat atas, "Aku Lebih Tahu" by Mila, kita harus ada keyakinan terhadap diri sendiri dan pasangan kita. Tanpa keyakinan, tak ada satu power pon yang boleh bawak hubungan korang kemana2. Kita juga mesti sentiasa mencuba untuk memahami pasangan kita, dan kenali DIA dengan lebih dekat lagi. Bila kita dah kenal hati budi pasangan kita, keyakinan tuh akan wujud dengan sendirinya. Sepatutnya, kita lebih mengenali dan membaca hatinya lebih dari orang lain.

Sekali kita ambil keputusan untuk menerima cinta seseorang dalam hidup kita, bersedia dan hadapilah segala dugaan dan kemungkinan mendatang dengan tabah hati. Bak kata pepatah, ' Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah ditepi pantai', 'Kalau takut terbakar, janganlah bermain dengan api'. Hadapi apa yang ada di depan mata dengan redha samada suka atau duka. Itulah jalan yang kau pilih, jadi, teruskanlah dengan jalanmu itu.

Orang kata, dalam cinta harus saling percaya, tapi janganlah sampai 100% kita bagi, simpanlah 40% lagi untuk diri sendiri. Dalam cinta harus gala berani pasrah dengan apa cabaran sekalipon dan yang paling penting sekali, dalam cinta jugak harus ada kesefahaman dan keserasian supaya hubungan nih berkekalan hingga akhir hayat.

Apa guna bercinta kalau tak ada kepercayaan, kejujuran dan yang paling penting kesetiaan antara satu sama lain. Tak mungkin kita nak bernikah dengan lelaki atau perempuan yang bukan hanya sebab sayang semata2, tapi dia boleh dipercayai dan kamu yakin dialah orangnya yang tepat untuk hidup bersama susah dan senang bersama sehingga ke akhir hayat. Amin.

Jadi, bercintalah berpada2, jangan terlalu berlebihan hingga memudaratkan diri sendiri dan masa depan. Cintailah Allah, ibu bapa dan rasul, hargai diri kamu sendiri. 

Terima kasih sudi baca :)

No comments:

Post a Comment