Tuesday, July 26, 2011

be carefull!!

bangun pagi, hidung tersumbat. damn it! time ni lah kau nak buat hal dengan haku. dah la hari nih macam2 keja nak buat. tengah sibuk dok layan hidung yang tersumbat, tiba-tiba phone berbunyi. ada budak entah daripada unibesiti mana call saya kata nak jumpa saya sebab nak buat research. research sampai buat personal date?? research pasal hape lah agaknya tuh ek.

so, saya kata okay, pukul 5 ptg kat UNISEL. tapi mamat nih demand lah pulok, kata kat UNISEL bising. dah tu, kau nak buat kat mana?? kat rumah kau?? then, saya cakap, kalau tempat lain memang jangan haraplah saya nak pergi, kalau awk nak jumpa saya and nak pinjam sikit masa saya, come to my place. then he said okayy.

see? bukan saya nak kata budak tuh pembohong or hape, cuma something not right is happening right now. so, why don't we just be careful right. here and there ada budak buat research. even me too doing a research for my final semester but do we have to meet people personally??? i don't think so, tambahan pulak sekarang nih macam2 hal, bukan semua manusia boleh nak percaya. even diri sendiri pon kadang2 tak boleh percaya jugak. kan.

so, just be careful. people nowadays practice a lot of trick that could harm us. jadi hati-hatilah yee. jangan terlalu mudah mengangguk pada apa orang cakap. 

till here then, nak siap untuk ke kampus. daaa.

2 comments: